Digitaaliset palvelut – helppoutta arjen töihin

Suunnittele työsi paremmin ennakkoon hyödyntämällä Onnisen tarjoamia digitaalisia palveluita.

Onnisen jatkuvasti kehittyvät digitaaliset palvelut ja kivijalkamyymälät täydentävät toinen toisiaan. Valtaosa asiakkaistamme hyödyntää ostamiseen useita eri palvelukanavia, ja sähköisen asioinnin osuus on selvässä kasvussa. Vaikka tuotteet hakisi myymälästä, verkossa on helppo esimerkiksi vertailla tuotteita ja tarkistaa niiden myymäläsaatavuus. OnniApp-mobiilisovellus sujuvoittaa myymälässä asiointia ja helpottaa
palveluvaraston käyttöä työmaalla.

Digitaalisten palveluiden avulla tilausprosessia voi myös tehostaa ja automatisoida, ja eritasoiset käyttöoikeudet ja pääkäyttäjätoiminto tekevät verkkokaupan käyttäjien hallinnoinnista helppoa.

Katso digitaalisten palveluidemme ohjevideosarja alta ja lue lisää palveluistamme!

Apua verkkoasiointiin? Katso videot ja anna Lepin auttaa!

Katso Onnisen digitaalisten palveluiden ohjevideot tästä:

CTA-banneri - digitaalisten palveluiden sivulle - tutustu digipalvelujen esitteeseen

Verkkokaupan laajat tuote-, saatavuus- ja hintatiedot auttavat oikeiden tuotteiden valinnassa ja vertailussa. Tiedot tuotteista ovat saatavilla koska vain – myös poistuneista tuotteista. Tutustu Onnisella myytäviin tuotemerkkeihin.

Tilauksen teko verkkokaupassa on nopeaa, ja se helpottaa töiden suunnittelemista ennakkoon. Lisäksi ostoslistat ovat jaettavissa muille yrityksen ostoista vastaaville. Saat tavaralogistiikkaan tehoa mm. ostoslistojen ja uusintatilausten avulla.

Verkkokaupan raportteihin sisältyvät esimerkiksi ostoraportti Onniselta tehtyjen hankintojen seurantaan, sekä vastuullisuusraportointia tukeva logistiikan hiilijalanjälkiraportti, joka pitää sisällään tietoa kuljetusten ja kuljetuspakkausten päästöistä.

Ostosten teon yhteydessä voit valita toimitustavaksi myymälänoudon jopa kahden tunnin päästä. Tarjolla on myös useita erilaisia kuljetusvaihtoehtoja.

Verkkokaupassa on:

  • tuotehaku 
  • tekninen tuotetieto ja -kuvat, mittapiirustukset, esitteet sekä asennusohjeet
  • hinnat
  • reaaliaikaiset saatavuustiedot
  • ostoslistat
  • viitetiedot
  • tilaushistoria, ostoraportti ja logistiikan hiilijalanjälkiraportti
  • pääkäyttäjärooli yrityksen käyttäjätilien ja oikeuksien hallintaan
  • asiakaskohtaiset nettohinnastot
  • alennustiedostot suunnitteluohjelmiin

Lisätietoja verkkokaupan käytöstä löydät täältä (PDF).

Onnisen oman OnniApp-mobiilisovelluksen avulla hoidat tuotteiden keräilyn Onninen Express -myymälöissämme ja palveluvarastoissa kätevästi omalla älypuhelimellasi.

Sovelluksen lataamalla voit tarkistaa hinnat ja vertailla tuotetietoja helposti omalla puhelimellasi myymälöissämme. Lisäksi löydät tuotteiden hyllypaikat helposti, ja pystyt lisäämään tuotteita useampaan ostoskoriin eri työmaita varten samalla asiointikerralla. Myös asiointi kassalla sujuu nopeammin.

Lue lisää OnniApp-sovelluksesta

Tutustu sovellukseen tarkemmin täällä, ja lataa OnniApp puhelimeesi tämän sivun lopusta löytyvistä linkeistä!

Verkkokauppaamme on mahdollista tilata eritasoisia tunnuksia riippuen käyttäjän roolista yrityksessä. Tutustu erilaisiin tunnuksiin alla ja tilaa tunnus täältä. Tunnusten hyväksymisestä lähetetään käyttäjälle sähköpostiviesti, jonka jälkeen tunnukset ovat välittömästi käytettävissä.

Täyden osto-oikeuden tunnus

  • mahdollistaa ostojen tekemisen verkkokaupassamme
  • edellyttää käyttäjältä yrityksen tilausvaltuuksia

Myymäläasiointiin tarkoitettu tunnus

  • mahdollistaa myymäläkeräilyjen tekemisen mobiilisovelluksellamme
  • ei oikeuta verkko-ostojen tekemiseen
  • asiakaskohtaiset hinnat piilotettu
  • avoin kaikille asiakkaillemme

Pääkäyttäjätoiminto

  • voidaan liittää yrityksen olemassa olevaan tai avattavaan verkkokauppatunnukseen
  • mahdollistaa yrityksen verkkokauppatunnusten ja käyttöoikeuksien muokkaamiseen, uusien käyttäjäpyyntöjen hyväksymisen sekä uusien käyttäjien luomisen
  • mahdollistaa myös yrityksen kaikkien verkkokauppakäyttäjien tarpeisiin luotavien toimitusosoitteiden ylläpidon

Perehdytyksen pääkäyttäjätoimintoon löydät täältä.

Mikäli olet kiinnostunut pääkäyttäjäoikeuden hankkimisesta jollekin yrityksesi verkkokauppakäyttäjistä, ole yhteydessä omaan myyjääsi tai asiakaspalveluumme: [email protected]

Pääkäyttäjätoimintoa kehitetään saamamme asiakaspalautteen perusteella.

Verkkokaupan eri käyttäjätunnuksiin voidaan tehdä myös mm. seuraavanlaisia tarkennuksia ja rajauksia: rajattu hintanäkymä, tilaushistoriaan pääsy, luottorajan näkyminen ja palveluvaraston tilausoikeus. Kysy tarvittaessa lisää omalta myyjältäsi tai asiakaspalvelustamme: [email protected]

Voit tilata verkkokaupan tuotteet perille toimitettuna. Saatavilla on useita vaihtoehtoja seuraavan päivän Onnijakelusta erilaisiin pikatoimituksiin. Täsmätoimituksessa pääset valitsemaan tilauksellesi tarkan ajankohdan, jolloin kuorma toimitetaan haluttuun kohteeseen. Näin tavaravirtojen suunnittelu helpottuu, ja tilaamasi tuotteet ovat käytettävissä juuri oikeaan aikaan.

Nopea myymälänouto jo saman päivän aikana

Tilaa ja nouda -palvelulla voit tilata varastossa olevia tuotteita noudettavaksi valitsemastasi myymälästä jo kahden tunnin päästä. Arkipäivisin kello 7–14 tehdyt tilaukset kerätään saman päivän aikana, ja sen jälkeen tehdyt tilaukset valmistuvat seuraavaksi arkiaamuksi.

Kanto- ja nosturipurkupalvelu helpottavat tilauksen vastaanottoa

Kantopalvelulla tavarat kuljetetaan paikan päälle ja kannetaan perillä turvallisesti tarvittuun paikkaan. Kantopalvelu on tilattava viikko ennen toivottua toimitusta. Jos toimituskohteessa ei ole purkukalustoa, tarjoamme lisäksi tarvittaessa ajoneuvonosturilla varustetun kuljetuskaluston painavien kuormien turvallista purkua varten. Kanto- ja nosturipurkupalvelut tulee valita tilauksen toimitustavan valinnan yhteydessä.

OVT/EDI-yhteyksillä toistuva tilaaminen on helppoa, koska se tehdään yrityksen oman tutun järjestelmän kautta. Tämä vähentää virheiden määrää. Samalla automatisoitu tilausprosessi tilauksesta laskutukseen säästää aikaa.

Mikä OVT/EDI?

Termeillä viitataan organisaatioiden väliseen automatisoituun tiedonsiirtoon. Palvelu soveltuu usein ja monta tilausriviä tilaaville asiakkaille, jotka haluavat tilata oman EDI-yhteyksiä tukevan hankintajärjestelmän kautta. Tilausrivejä tulee olla tarpeeksi, jotta liittymän perustaminen ja tiedonsiirto on kannattavaa.

PunchOut-käyttöliittymällä saa Onnisen verkkokaupan valikoiman näkyviin omaan järjestelmään. Hankintojen keskittämisellä omana järjestelmään varmistetaan, että tilataan vain tarpeeseen. PunchOutin avulla luot tehokkaat hyväksyttämisprosessit ja automatisoit tilauksen, kun tilaajia on paljon.

PunchOut-käyttöliittymän edut:

  • Tehokkaampaa hankintaa.
  • Kustannusten hallinta – PunchOutin avulla hankinnat hyväksytetään ennen tilaamista.
  • Hyväksyttämisprosessi tuo varmuutta hankintapäätöksiin ja vähentää reklamaatioita. 

Mikä on PunchOut?

PunchOut on tapa ostaa ulkopuolisten kumppaneiden verkkokauppavalikoimasta tai sähköisestä tuoteluettelosta niin, että hankintaehdotukset siirtyvät asiakkaan järjestelmään omien hyväksyttämisprosessien alle. Asiakaskohtaiset hinnat, tuotetiedot ja saatavuudet ovat näkyvissä, ja valikoima on sama kuin Onnisen verkkokaupassa.

Lataa OnniApp-mobiilisovellus alla olevien linkkien kautta

CTA-kuva lataa mobiilisovellus Android-puhelimelle

CTA-kuva lataa mobiilisovellus iOS-puhelimelle